Automatyzacja i sztuczna inteligencja, czyli efektywność do kwadratu

Automatyzacja i sztuczna inteligencja, czyli efektywność do kwadratu

Sztuczna inteligencja od dłuższego czasu zmienia naszą codzienność, a w tym także sposób pracy. Natomiast przy całym boomie na AI dla przedsiębiorców wciąż najważniejsze pozostaje jedno pytanie – jak czerpać korzyści ze sztucznej inteligencji w firmie? Co zrobić, aby rosnące praktycznie z miesiąca na miesiąc możliwości wykorzystać do przyspieszenia działania biznesu, zwiększenia jego efektywności i wyprzedzenia konkurencji?

Sztuczna inteligencja i automatyzacja: duet idealny

Automatyzacja procesów biznesowych już dziś staje się jedną z najważniejszych przewag konkurencyjnych w nowoczesnych firmach. Wdrożenie zautomatyzowanych systemów oszczędza czas i pieniądze, zwiększa produktywność, a przy tym pozytywnie wpływa na osiągane wyniki finansowe. To jednak nie koniec, gdyż w połączeniu z możliwościami sztucznej inteligencji takie systemy wchodzą na jeszcze wyższy poziom zaawansowania.

Wdrożenie AI do zautomatyzowanych procesów pozwala nie tylko ograniczyć liczbę powtarzalnych czynności do minimum, ale też wyręcza pracowników, kadrę zarządzającą i przedsiębiorców w zadaniach, które do tej pory wykonywane były manualnie.

Sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i automatyzacja, kiedy działają wspólnie, przyspieszają sposób działania całej firmy, usprawniają procesy wewnętrzne, sprzedaż, a nawet obsługę klienta. Przykład? Automatyzacja zajmuje się zbieraniem i strukturyzowaniem danych, natomiast AI analizuje pozyskane informacje, tworząc pełne raporty, analizy i predykcje.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w nowoczesnej firmie

Chociaż większość z nas ma styczność ze sztuczną inteligencją na co dzień, to w praktyce jej zastosowania w biznesie kojarzą się w pierwszej kolejności z prostymi chatbotami na stronach internetowych. Trzeba natomiast podkreślić, że potencjał AI w automatyzacji to coś dużo większego. Nawet w kontekście samego bota możemy już teraz pójść o krok dalej i zamiast prostego automatu stworzyć zaawansowanego, wirtualnego konsultanta, który po części stanie się wizytówką marki.

Idealnym przykładem będzie jedna z naszych ostatnich realizacji – WiseApp. To zaawansowana aplikacja pełniąca rolę „biznesowego eksperta w kieszeni” odpowiadającego na pytania i udzielającego wartościowych wskazówek między innymi z obszaru sprzedaży, marketingu, a nawet nowych technologii. Aplikacja korzysta z całej ogólnodostępnej wiedzy WiseGroup!

W jakich obszarach WiseApp udziela odpowiedzi? Oto kilka przykładowych pytań:

  • Jak zarządzać zespołem, który bardzo szybko rośnie i jest w nim wysoka rotacja?
  • Jak podejść do budowy procesów w firmie, w której jest duży opór w zespole?
  • Co warto automatyzować na początku w firmie, która ma już wstępnie ułożone procesy w obszarze sprzedaży i marketingu?

Jak wdrożenie takiego rozwiązania wpływa na wizerunek firmy?

Taki projekt pokazuje, jak AI może stać się nie tylko ciekawostką, ale też zaoferuje użytkownikom zupełnie inny poziom kontaktu z firmą. Co więcej, to narzędzie, które pomaga w badaniu realnych problemów klientów, budowaniu zaufania i lojalności, a finalnie także wpływa na poziom sprzedaży.

Dzięki takim projektom sztuczna inteligencja staje czymś więcej niż narzędziem do automatyzacji prostych zadań – jest strategicznym partnerem w rozwoju biznesu, pomagającym firmom wyróżnić się na rynku i zapewnić sobie przewagę konkurencyjną.

Zastosowania sztucznej inteligencji w automatyzacji procesów biznesowych

Zobacz kilka przykładów, w których automatyzacja nie tylko wyręcza pracowników w powtarzalnych czynnościach, ale też wciela się w rolę specjalistów w danych dziedzinach:

AI w tworzeniu wiadomości i obsłudze klienta 24/7

Sztuczna inteligencja i boty obsługujące klientów stały się kluczowymi narzędziami w wielu branżach, oferując wsparcie przez całą dobę np. w dużych sklepach internetowych. Natomiast ich zastosowania nie ograniczają się jedynie do odpowiadania na proste zapytania; mogą kierować użytkowników do odpowiednich konsultantów, umawiać spotkania i wskazywać konkretne artykuły na firmowym blogu.

Dodatkowo systemy te potrafią automatycznie generować atrakcyjne oferty dla klientów, analizując zebrane na jego temat dane i biorąc pod uwagę dostępność produktów, ceny, a nawet zasoby czasowe i określone stawki godzinowe. Taka personalizacja nie tylko przyspiesza obsługę klienta, ale też wpływa na zwiększenie konwersji. Dzięki niej handlowcy oszczędzają czas, który przeznaczą na pozyskiwanie nowych klientów, zamiast na ręcznego przeklikiwania się przez CRM i kolejne arkusze.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji w tworzeniu notatek

Wdrożenie sztucznej inteligencji pozwala zoptymalizować proces tworzenia notatek praktycznie w każdym procesie. Mogą to być proste rozwiązanie, jak generowanie podsumowań ze spotkań, które zaoszczędzą cenne minuty, a nawet godziny, a przy tym ułatwią przekazywanie informacji i usprawnią współpracę między działami.

Automatycznie generowane notatki to także sposób na usprawnienie pracy z potencjalnymi klientami. System automatyzacji, samodzielnie wyszuka i pobierze informacje o danym leadzie, a następnie przygotuje rozbudowaną notatkę dla sprzedawcy. Takie działania znów oszczędzają czas, ale przy tym bezpośrednio wpływają też na szybkość odpowiedzi oraz zwiększenie szans zamknięcia sprzedaży.

Customer Onboarding na autopilocie

Automatyzacja onboardingu klienta z wykorzystaniem AI sprawia, że większość formalności związanych z podjęciem nowej współpracy nie angażuje uwagi pracowników. Proces ten ułatwia klientom dostarczenie niezbędnych informacji poprzez brandowane formularze, jednocześnie zapewniając bezpieczne przechowywanie danych i automatyzację zarządzania plikami, co eliminuje potrzebę ręcznego ich przetwarzania.

Wprowadzenie takiej automatyzacji zwiększa satysfakcję klientów poprzez usprawnienie ich pierwszych interakcji z firmą, więc przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku marki, a jednocześnie przyspiesza tempo realizacji projektów.

Inteligentna optymalizacja cen i monitorowanie stanów magazynowych

Zautomatyzowane systemy analizy danych otwierają nowe horyzonty w zakresie zarządzania cenami i zapasami. Takie narzędzia działają 24 godziny na dobę, zbierają i analizują kluczowe informacje, a następnie sugerują nowe strategie cenowe – zwiększając marżę lub przyspieszające sprzedaż produktów, które od dłuższego czasu zalegają na magazynach.

AI nie tylko rekomenduje działania, ale potrafi też automatycznie tworzyć zamówienia do uzupełnienia zapasów, optymalizując łańcuch dostaw. Dodatkowo, systemy te są zaprogramowane, by wysyłać powiadomienia do odpowiednich działów lub osób w firmie, zapewniając bieżącą komunikację i szybką reakcję na zmieniające się warunki. Takie podejście do zarządzania przekształca tradycyjne metody pracy, umożliwiając firmom osiąganie lepszych wyników przy niższym nakładzie czasu i zasobów.

Raporty, analizy i predykcje tworzone przez sztuczną inteligencję

Zastosowanie sztucznej inteligencji do generowania raportów finansowych i analizy trendów rynkowych rewolucjonizuje sposób, w jaki firmy identyfikują nowe szanse na wzrost i rozwój. Po wdrożeniu automatyzacji proces tworzenia raportów staje się szybszy i bardziej precyzyjny, a przy tym uwalnia zasoby ludzkie od monotonnej pracy związanej z analizą wielu arkuszy kalkulacyjnych. Teraz, wdrażając systemy automatyczne, firmy mogą kilka sekund generować obszerne raporty finansowe, sprzedażowe i marketingowe, co wcześniej zajmowało nie tylko godziny, ale nawet całe dni i tygodnie!

O ile sama automatyzacja świetnie radzi sobie z pobieraniem danych, tak dzięki AI może dodatkowo w dowolnym momencie przygotować rozbudowane analizy i predykcje. Takie narzędzia robią to nie tylko szybciej, ale też dokładniej, dzięki czemu mamy pewność, że ważne decyzje podejmowane są na podstawie prawidłowych danych i wyliczeń.

Jakie korzyści niesie wdrożenie AI w automatyzacji procesów?

Wdrażanie sztucznej inteligencji (AI) w połączeniu z automatyzacją procesów biznesowych otwiera przed przedsiębiorcami zupełnie nowe horyzonty. Korzyści takiego wdrożenia odczuwalne są na co dzień i to nie tylko z punktu widzenia właściciela firmy, gdyż zautomatyzowane systemy wpływają także bezpośrednio na poziom satysfakcji pracowników oraz zadowolenie klientów.

Zwiększona efektywność i produktywność

Automatyzacja procesów biznesowych wspierana przez AI znacząco przyspiesza realizację wielu zadań, które wcześniej wymagały uwagi pracowników. Przerzucenie monotonnych i czasochłonnych czynności na automatyzację i sztuczną inteligencję sprawia, że specjaliści mogą skupić się na naprawdę ważnych zadaniach, co przekłada się na zwiększenie konwersji, lepsze wyniki oraz wyższy poziom satysfakcji zespołu.

Redukcja kosztów operacyjnych dzięki sztucznej inteligencji

Automatyzacja powtarzalnych i czasochłonnych zadań bezpośrednio wpływa na znaczne obniżenie kosztów operacyjnych. Oddanie w ręce algorytmów powtarzalnych i czasochłonnych zadań pozwala ograniczyć tempo rekrutacji, zmniejszyć wydatki na usługi zewnętrzne, a przy tym lepiej wykorzystać potencjał obecnego zespołu.

Lepsza obsługa klienta

AI i automatyzacja bardzo często kojarzy się nam z obsługą klientów. Boty obsługujące klientów 24 godziny na dobę mogą nie tylko odpowiadać na proste pytania, ale również prowadzić bardziej złożone interakcje, takie jak umawianie spotkań czy wysyłanie spersonalizowanych ofert.

Zwiększona skalowalność

Dzięki sztucznej inteligencji i automatyzacji zmienia się też sposób myślenia o rozwoju firmy. Zastosowanie takich narzędzi sprawia, że wzrosty przestają być bezpośrednio powiązane z koniecznością zatrudniania nowych pracowników. Uwolnienie wzrostu od rosnących kosztów znacznie ułatwia skalowanie, a przy tym eliminuje obawy przed wzięciem na barki zbyt wielu zobowiązań.

Lepsze i szybsze podejmowanie decyzji

Ręczne tworzenie raportów to nie tylko czasochłonne zadanie. To proces narażony na błędy ludzkie. Automatyzacja w dziedzinie analizy danych eliminuje takie ryzyko, gromadząc i przetwarzając informacje w sposób szybki i niezwykle dokładny. To jednak nie koniec, gdyż sztuczna inteligencja w kilka sekund przeanalizuje każdą liczbę danych, a na ich podstawie przygotuje kompletne raporty, predykcje i analizy.

AI + automatyzacja, czyli efektywność do kwadratu w Twojej firmie

Integracja sztucznej inteligencji z automatyzacją to coś więcej, niż tylko sposób na uporanie się z monotonnymi i czasochłonnymi zadaniami. Takie połączenie jest równoznaczne z zatrudnieniem zespołu specjalistów, którzy pracują przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Korzyści związane z wdrożeniem takich systemów odczuwalne są na każdym kroku – optymalizują codzienną pracę, zwiększają jej efektywność, a przez to przekładają się na wyniki finansowe.

Chcesz dowiedzieć się o tym, jak AI automatyzacja może zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie? Zapraszamy do umówienia się na bezpłatną konsultację! Wypełnij znajdujący się poniżej formularz, a nasz ekspert skontaktuje się z Tobą telefonicznie.

BEZPŁATNA KONSULTACJA

Porozmawiajmy
o automatyzacji w Twojej firmie!

Powiedz nam o swojej działalności, procesach i potrzebach, a my podpowiemy jak automatyzacja może wesprzeć codzienną pracę Twojego zespołu.

Wyjaśnimy Ci jakie są możliwości, jak działamy i odpowiemy na wszystkie pytania. Po wypełnieniu formularza Bartek skontaktuje się z Tobą telefonicznie.

Bartek Matablewski
New Business Manager
Adres email
Numer telefonu
Temat rozmowy
Administratorem danych wprowadzonych do formularza jest Let's automate sp. z o.o. Dane osobowe będą przetwarzane w celu nawiązania kontaktu i udzielenia odpowiedzi na pytania. Więcej informacji o przysługujących prawach i zasadach przetwarzania danych, dostępne jest w polityce prywatności.
Dziękujemy za zgłoszenie!
Skontaktujemy się z Tobą telefonicznie 🎉
Oops! Coś poszło nie tak

Powiązane wpisy

Confetti start
Confetti stop