Sztuczna inteligencja od dłuższego czasu zmienia naszą codzienność, a w tym także sposób pracy. Natomiast przy całym boomie na AI dla przedsiębiorców wciąż najważniejsze pozostaje jedno pytanie – jak czerpać korzyści ze sztucznej inteligencji w firmie? Co zrobić, aby rosnące praktycznie z miesiąca na miesiąc możliwości wykorzystać do przyspieszenia działania biznesu, zwiększenia jego efektywności i wyprzedzenia konkurencji?
Automatyzacja procesów biznesowych już dziś staje się jedną z najważniejszych przewag konkurencyjnych w nowoczesnych firmach. Wdrożenie zautomatyzowanych systemów oszczędza czas i pieniądze, zwiększa produktywność, a przy tym pozytywnie wpływa na osiągane wyniki finansowe. To jednak nie koniec, gdyż w połączeniu z możliwościami sztucznej inteligencji takie systemy wchodzą na jeszcze wyższy poziom zaawansowania.
Wdrożenie AI do zautomatyzowanych procesów pozwala nie tylko ograniczyć liczbę powtarzalnych czynności do minimum, ale też wyręcza pracowników, kadrę zarządzającą i przedsiębiorców w zadaniach, które do tej pory wykonywane były manualnie.
Sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i automatyzacja, kiedy działają wspólnie, przyspieszają sposób działania całej firmy, usprawniają procesy wewnętrzne, sprzedaż, a nawet obsługę klienta. Przykład? Automatyzacja zajmuje się zbieraniem i strukturyzowaniem danych, natomiast AI analizuje pozyskane informacje, tworząc pełne raporty, analizy i predykcje.
Chociaż większość z nas ma styczność ze sztuczną inteligencją na co dzień, to w praktyce jej zastosowania w biznesie kojarzą się w pierwszej kolejności z prostymi chatbotami na stronach internetowych. Trzeba natomiast podkreślić, że potencjał AI w automatyzacji to coś dużo większego. Nawet w kontekście samego bota możemy już teraz pójść o krok dalej i zamiast prostego automatu stworzyć zaawansowanego, wirtualnego konsultanta, który po części stanie się wizytówką marki.
Idealnym przykładem będzie jedna z naszych ostatnich realizacji – WiseApp. To zaawansowana aplikacja pełniąca rolę „biznesowego eksperta w kieszeni” odpowiadającego na pytania i udzielającego wartościowych wskazówek między innymi z obszaru sprzedaży, marketingu, a nawet nowych technologii. Aplikacja korzysta z całej ogólnodostępnej wiedzy WiseGroup!
W jakich obszarach WiseApp udziela odpowiedzi? Oto kilka przykładowych pytań:
Jak wdrożenie takiego rozwiązania wpływa na wizerunek firmy?
Taki projekt pokazuje, jak AI może stać się nie tylko ciekawostką, ale też zaoferuje użytkownikom zupełnie inny poziom kontaktu z firmą. Co więcej, to narzędzie, które pomaga w badaniu realnych problemów klientów, budowaniu zaufania i lojalności, a finalnie także wpływa na poziom sprzedaży.
Dzięki takim projektom sztuczna inteligencja staje czymś więcej niż narzędziem do automatyzacji prostych zadań – jest strategicznym partnerem w rozwoju biznesu, pomagającym firmom wyróżnić się na rynku i zapewnić sobie przewagę konkurencyjną.
Zobacz kilka przykładów, w których automatyzacja nie tylko wyręcza pracowników w powtarzalnych czynnościach, ale też wciela się w rolę specjalistów w danych dziedzinach:
Sztuczna inteligencja i boty obsługujące klientów stały się kluczowymi narzędziami w wielu branżach, oferując wsparcie przez całą dobę np. w dużych sklepach internetowych. Natomiast ich zastosowania nie ograniczają się jedynie do odpowiadania na proste zapytania; mogą kierować użytkowników do odpowiednich konsultantów, umawiać spotkania i wskazywać konkretne artykuły na firmowym blogu.
Dodatkowo systemy te potrafią automatycznie generować atrakcyjne oferty dla klientów, analizując zebrane na jego temat dane i biorąc pod uwagę dostępność produktów, ceny, a nawet zasoby czasowe i określone stawki godzinowe. Taka personalizacja nie tylko przyspiesza obsługę klienta, ale też wpływa na zwiększenie konwersji. Dzięki niej handlowcy oszczędzają czas, który przeznaczą na pozyskiwanie nowych klientów, zamiast na ręcznego przeklikiwania się przez CRM i kolejne arkusze.
Wdrożenie sztucznej inteligencji pozwala zoptymalizować proces tworzenia notatek praktycznie w każdym procesie. Mogą to być proste rozwiązanie, jak generowanie podsumowań ze spotkań, które zaoszczędzą cenne minuty, a nawet godziny, a przy tym ułatwią przekazywanie informacji i usprawnią współpracę między działami.
Automatycznie generowane notatki to także sposób na usprawnienie pracy z potencjalnymi klientami. System automatyzacji, samodzielnie wyszuka i pobierze informacje o danym leadzie, a następnie przygotuje rozbudowaną notatkę dla sprzedawcy. Takie działania znów oszczędzają czas, ale przy tym bezpośrednio wpływają też na szybkość odpowiedzi oraz zwiększenie szans zamknięcia sprzedaży.
Automatyzacja onboardingu klienta z wykorzystaniem AI sprawia, że większość formalności związanych z podjęciem nowej współpracy nie angażuje uwagi pracowników. Proces ten ułatwia klientom dostarczenie niezbędnych informacji poprzez brandowane formularze, jednocześnie zapewniając bezpieczne przechowywanie danych i automatyzację zarządzania plikami, co eliminuje potrzebę ręcznego ich przetwarzania.
Wprowadzenie takiej automatyzacji zwiększa satysfakcję klientów poprzez usprawnienie ich pierwszych interakcji z firmą, więc przyczynia się do budowania pozytywnego wizerunku marki, a jednocześnie przyspiesza tempo realizacji projektów.
Zautomatyzowane systemy analizy danych otwierają nowe horyzonty w zakresie zarządzania cenami i zapasami. Takie narzędzia działają 24 godziny na dobę, zbierają i analizują kluczowe informacje, a następnie sugerują nowe strategie cenowe – zwiększając marżę lub przyspieszające sprzedaż produktów, które od dłuższego czasu zalegają na magazynach.
AI nie tylko rekomenduje działania, ale potrafi też automatycznie tworzyć zamówienia do uzupełnienia zapasów, optymalizując łańcuch dostaw. Dodatkowo, systemy te są zaprogramowane, by wysyłać powiadomienia do odpowiednich działów lub osób w firmie, zapewniając bieżącą komunikację i szybką reakcję na zmieniające się warunki. Takie podejście do zarządzania przekształca tradycyjne metody pracy, umożliwiając firmom osiąganie lepszych wyników przy niższym nakładzie czasu i zasobów.
Zastosowanie sztucznej inteligencji do generowania raportów finansowych i analizy trendów rynkowych rewolucjonizuje sposób, w jaki firmy identyfikują nowe szanse na wzrost i rozwój. Po wdrożeniu automatyzacji proces tworzenia raportów staje się szybszy i bardziej precyzyjny, a przy tym uwalnia zasoby ludzkie od monotonnej pracy związanej z analizą wielu arkuszy kalkulacyjnych. Teraz, wdrażając systemy automatyczne, firmy mogą kilka sekund generować obszerne raporty finansowe, sprzedażowe i marketingowe, co wcześniej zajmowało nie tylko godziny, ale nawet całe dni i tygodnie!
O ile sama automatyzacja świetnie radzi sobie z pobieraniem danych, tak dzięki AI może dodatkowo w dowolnym momencie przygotować rozbudowane analizy i predykcje. Takie narzędzia robią to nie tylko szybciej, ale też dokładniej, dzięki czemu mamy pewność, że ważne decyzje podejmowane są na podstawie prawidłowych danych i wyliczeń.
Wdrażanie sztucznej inteligencji (AI) w połączeniu z automatyzacją procesów biznesowych otwiera przed przedsiębiorcami zupełnie nowe horyzonty. Korzyści takiego wdrożenia odczuwalne są na co dzień i to nie tylko z punktu widzenia właściciela firmy, gdyż zautomatyzowane systemy wpływają także bezpośrednio na poziom satysfakcji pracowników oraz zadowolenie klientów.
Automatyzacja procesów biznesowych wspierana przez AI znacząco przyspiesza realizację wielu zadań, które wcześniej wymagały uwagi pracowników. Przerzucenie monotonnych i czasochłonnych czynności na automatyzację i sztuczną inteligencję sprawia, że specjaliści mogą skupić się na naprawdę ważnych zadaniach, co przekłada się na zwiększenie konwersji, lepsze wyniki oraz wyższy poziom satysfakcji zespołu.
Automatyzacja powtarzalnych i czasochłonnych zadań bezpośrednio wpływa na znaczne obniżenie kosztów operacyjnych. Oddanie w ręce algorytmów powtarzalnych i czasochłonnych zadań pozwala ograniczyć tempo rekrutacji, zmniejszyć wydatki na usługi zewnętrzne, a przy tym lepiej wykorzystać potencjał obecnego zespołu.
AI i automatyzacja bardzo często kojarzy się nam z obsługą klientów. Boty obsługujące klientów 24 godziny na dobę mogą nie tylko odpowiadać na proste pytania, ale również prowadzić bardziej złożone interakcje, takie jak umawianie spotkań czy wysyłanie spersonalizowanych ofert.
Dzięki sztucznej inteligencji i automatyzacji zmienia się też sposób myślenia o rozwoju firmy. Zastosowanie takich narzędzi sprawia, że wzrosty przestają być bezpośrednio powiązane z koniecznością zatrudniania nowych pracowników. Uwolnienie wzrostu od rosnących kosztów znacznie ułatwia skalowanie, a przy tym eliminuje obawy przed wzięciem na barki zbyt wielu zobowiązań.
Ręczne tworzenie raportów to nie tylko czasochłonne zadanie. To proces narażony na błędy ludzkie. Automatyzacja w dziedzinie analizy danych eliminuje takie ryzyko, gromadząc i przetwarzając informacje w sposób szybki i niezwykle dokładny. To jednak nie koniec, gdyż sztuczna inteligencja w kilka sekund przeanalizuje każdą liczbę danych, a na ich podstawie przygotuje kompletne raporty, predykcje i analizy.
Integracja sztucznej inteligencji z automatyzacją to coś więcej, niż tylko sposób na uporanie się z monotonnymi i czasochłonnymi zadaniami. Takie połączenie jest równoznaczne z zatrudnieniem zespołu specjalistów, którzy pracują przez całą dobę, siedem dni w tygodniu. Korzyści związane z wdrożeniem takich systemów odczuwalne są na każdym kroku – optymalizują codzienną pracę, zwiększają jej efektywność, a przez to przekładają się na wyniki finansowe.
Chcesz dowiedzieć się o tym, jak AI automatyzacja może zwiększyć sprzedaż w Twojej firmie? Zapraszamy do umówienia się na bezpłatną konsultację! Wypełnij znajdujący się poniżej formularz, a nasz ekspert skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
Powiedz nam o swojej działalności, procesach i potrzebach, a my podpowiemy jak automatyzacja może wesprzeć codzienną pracę Twojego zespołu.
Wyjaśnimy Ci jakie są możliwości, jak działamy i odpowiemy na wszystkie pytania. Po wypełnieniu formularza Bartek skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
Dowiedz się, jak model Automation as a Service (AaaS) rewolucjonizuje sposób, w jaki firmy optymalizują procesy biznesowe.
Kiedy warto zainwestować w dedykowany system automatyzacji? Dlaczego gotowe rozwiązania mogą nie wystarczać?
Chcesz wiedzieć, kto stoi za kulisami i sprawia, że firmy naszych klientów zaczynają działać na autopilocie? Poznaj nasz zespół!
Na co zwrócić uwagę, aby efektywnie współpracować z firmą wdrażającą automatyzację i zapewnić najlepsze warunki do jej wdrożenia?
Chcesz zautomatyzować swoją firmę? Zobacz, jak wygląda cały proces – od bezpłatnej konsultacji, aż po skuteczne wdrożenie.
Dowiedz się, jakie sygnały wskazują, że warto zautomatyzować procesy w Twojej firmie, aby zwiększyć efektywność i skalowalność działalności.
Od czego zacząć i jak rozpoznać procesy nadające się do zautomatyzowania? Zobacz, na co zwrócić uwagę w pierwszej kolejności.
Dowiedz się, jak automatyzacja windykacji usprawnia proces odzyskiwania należności i poprawia płynność finansową, minimalizując jednocześnie koszty operacyjne.
Chcesz przyspieszyć sprzedaż i zoptymalizować pracę w CRM? Zobacz jak działa taki system n autopilocie!
Dowiedz się, jak integracja AI z automatyzacją nie tylko usprawnia codzienną pracę, ale również przyczynia się do zwiększenia produktywności, redukcji kosztów i poprawy obsługi klienta.
Jak dzięki automatyzacji można osiągnąć więcej przy mniejszym nakładzie pracy i zasobów? Sprawdź, w jaki sposób automatyzacja zwiększa sprzedaż w firmie.
Automatyzacja to przede wszystkim przyspieszenie procesów i wzrost efektywności. A jak wpływa na poziom kontroli nad firmą?
Chcesz wdrożyć w swojej firmie pierwszą automatyzację, ale nie wiesz, od czego zacząć? Sprawdź ranking najlepszych narzędzi no-code do automatyzacji!
Dowiedz się, jak efektywnie wdrożyć automatyzację w pracy zdalnej, by zwiększyć produktywność, oszczędzić czas i poprawić komunikację Twojego zespołu.
Chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak firma może działać „na autopilocie”? Zobacz odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania o automatyzację!
Chcesz wykorzystać pojawiające się możliwości i zastanawiasz się, jak wdrożyć pierwszą automatyzację w swojej firmie? Zrób to w pięciu krokach!
Obawy o to, że rozwój technologii spowoduje wzrost bezrobocia, pojawiają się coraz częściej. Czy automatyzacja zmieni rynek pracy i doprowadzi do zwolnień?
Czym jest automatyzacja procesów biznesowych? To najlepszy sposób na to, aby zoptymalizować firmę, zaoszczędzić czas i pieniądze, a dzięki temu zyskać przewagę rynkową!
Mapa procesów to podstawa przy optymalizowaniu firmy. Dowiedz się, jak mapowanie procesów biznesowych zwiększa efektywność automatyzacji i zobacz, od czego zacząć!
BPA vs RPA: Poznaj różnice między robotyzacją a automatyzacją procesów biznesowych i zobacz, jak technologia pozwoli Twojej firmie wyprzedzić konkurencję!
Jak zwiększyć bezpieczeństwo danych i wyeliminować ryzyko ujawnienia dokumentów? Kluczem do ochrony Twojej firmy jest automatyzacja procesów biznesowych!
Jak automatyzacja onboardingu klientów może usprawnić pracę Twojego zespołu? Sprawdź wszystkie korzyści!
Automatyzacja i customowe dashboardy to przede wszystkim zwiększenie efektywności pracy Twojego zespołu. Sprawdź, jak możemy Ci w tym pomóc!
Automatyzacja księgowości pozwala firmom oszczędzać czas, zwiększać płynność finansową i eliminować popełniane błędy. Dowiedz się jak ją wdrożyć!
Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz usprawnić proces zarządzania zasobami ludzkimi? Przekonaj się, jakie korzyści daje automatyzacja procesów HR.
Stawiasz na pierwszym miejscu jakość swoich usług? Sprawdź, jak automatyzacja procesów biznesowych może wesprzeć Cię w tym zakresie.
Wybór odpowiednich narzędzi do automatyzacji to jeden z pierwszych kroków w procesie usprawniania firmy. Sprawdź, co warto wziąć pod uwagę!
Czy automatyzacja się opłaca? Z pewnością może przynieść wiele korzyści dla firm, ale należy pamiętać, że nie powinno się jej wprowadzać bezrefleksyjnie.
Rozważasz usprawnienie codziennej pracy - swojej i zespołu? Sprawdź, czy automatyzacja firmy to dobry pomysł, biorąc pod uwagę wszystkie potrzeby.
Rozwój branży OZE wymaga sprawnej komunikacji z zainteresowanymi osobami. Dowiedz się, w jaki sposób obsługa klienta w OZE może ulec znacznej poprawie.
Wzrost popytu na alternatywne źródła energii wymaga sprawnego zarządzania procesami w firmie. Sprawdź, jak efektywnie prowadzić sprzedaż w OZE.
Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz ograniczyć liczbę powtarzalnych czynności i jednocześnie osiągać satysfakcjonujące wyniki w firmie? Postaw na sprawdzone narzędzia i przekonaj się, które z nich mogą wnieść realną wartość dla Twojego biznesu.
Poświęcasz mnóstwo cennego czasu na własnoręczne przygotowywanie dokumentów, indywidualnie dla każdego klienta? Sprawdź, w jaki sposób automatyzacja tworzenia umów i ofert może wesprzeć Cię w tym procesie.
Zastanawiasz się, w jaki sposób procesy w Twojej firmie mogą przebiegać sprawniej i tym samym przyciągać większą liczbę klientów? Postaw na technologiczne wsparcie i sprawdź, czy automatyzacja jest rozwiązaniem dla Ciebie.
Komunikacja z klientem wymaga zarówno zaangażowania, jak i szybkiej reakcji, co jest zazwyczaj trudne do osiągnięcia. Sprawdź, jak działa obsługa na autopilocie i dlaczego może okazać się dobrym rozwiązaniem dla Twojej firmy.
Niedziałające procesy firmowe to strata pieniędzy, czasu i często klientów. Może temu zapobiec automatyzacja procesów w firmie. Dowiesz się o niej w tym artykule, a także poznasz jej wady i zalety.
Sprawna i równocześnie wydajna współpraca zespołu marketingowego jest kluczowa w rozwoju firmy. Sprawdź, w jaki sposób działa automatyzacja w marketingu i dlaczego warto ją wdrażać!
Ostatnie lata nas nie rozpieszczają – pandemia, lockdown, inflacja. Pojawia się coraz więcej głosów o zbliżającej się recesji. Jak oszczędzać pieniądze? Jak przygotować firmę na kryzys?
Zadowolony i powracający klient to dla firmy największa wartość, która jest w praktyce niełatwa do osiągnięcia. Sprawdź, w jaki sposób automatyzacja w sprzedaży może usprawnić codzienne czynności i tym samym wpłynąć na osiąganie lepszych wyników.
Poprawnie działające w firmie procesy decydują o jej nieustannym rozwoju. Sprawdź czym jest optymalizacja procesów biznesowych i jakie korzyści może Ci przynieść.
W wyniku inflacji oraz wizji zbliżającej się recesji większość firm walczy o przetrwanie na rynku. Sprawdź, jakie możliwości ma automatyzacja i w jaki sposób może wesprzeć Cię w kryzysie.
Potrzeby nowoczesnego klienta sprowadzają się do następującego hasła: „szybko, łatwo i wygodnie”. W ten sam sposób musi działać Twoja firma. Aby było to możliwe poszczególne etapy procesu muszą być zgrane i sprawne.
Automatyzować możesz praktycznie każdą czynność – od wyszukiwania danych i tworzenia dokumentacji i raportów, aż po wdrażanie nowych pracowników czy obsługę klienta. Warunek jest jeden: proces musi bazować na szeroko pojętych danych.
Spróbujmy zatem poznać bliżej automatyzację procesów. Automatyzować możemy każdy proces – łatwy, trudny, krótki, długi, ale musi on opierać się na DANYCH, a nie kreatywności czy wyobraźni (od tego są ludzie).